کامل کردن ساعت: تکامل طراحی Rolex Datejust

ضد آب ، سیم پیچ اتوماتیک ، دارای زمان سنج ، پنجره تاریخ

  • در سال 1945 ، Rolex Datejust اولین ساعتی بود که می توانست همه اینها را ارائه دهد – کاملا عالی. با این وجود ، رولکس همچنان به پیشرفت آن ادامه داده است.

ساعت کامل به چه صورت است؟ سیم پیچ اتوماتیک ، سه عقربه ، نمایش تاریخ ، دقیق ، محکم و مقاوم در برابر آب – در واقع شما بیش از این نیازی ندارید. تعجبی ندارد که اولین ساعت فقط با این مشخصات یک موفقیت بزرگ بود: Rolex Datejust ، که اولین بار در سال 1945 ظاهر شد. کمال اغلب با قدم های کوچک حاصل می شود و همین امر نیز با Rolex حاصل شد. این برند صدف مقاوم در برابر آب را در سال 1926 معرفی کرد و در سال 1931 حرکت اتوماتیک دائمی را به آن اضافه کرد. سپس ساعت مناسب برای لباس روزمره با Oyster Perpetual Datejust ایجاد شد.

هانس ویلدورف ، بنیانگذار رولکس ، نه تنها احساس نیازهای بازار را داشت. وی همچنین می دانست چگونه برند خود و فناوری نوآورانه آن را موقعیت بندی کند تا هم جالب و هم چشم نواز باشد. اسامی که وی انتخاب کرد ابتکاری بود: مورد صدف ضد آب ، حرکت دائمی (برای توصیف حرکت مچ دست که به طور مداوم جریان اصلی را می پیچد) و مدل Datejust (برای برجسته کردن پیشرفت آنی تاریخ در نیمه شب).
رولکس اولین Datejust خود را در سال 1945 معرفی کرد.

در اوایل سال 1945 ، Datejust فقط به رنگ طلایی در دسترس بود. و این همچنین چهلمین سالگرد تولد آن بود ، بنابراین رولکس دستبند فلزی ساخته شده برای Datejust را دستبند “Jubilee” نامید. در اواخر دهه 1940 ، این شرکت تولید Datejust را در فولاد آغاز کرد ، که در این سالهای اولیه توسط حرکت اتوماتیک رولکس 730 تأمین می شد.
رولکس در سال 1948 “The Date The Just The Just” را تبلیغ کرد.

این طرح در ابتدای کار دچار تغییرات جزئی شد. رولکس علی رغم پوشیدنی استثنایی خود ، روی آرامش خود باقی نماند و به پیشرفت های Datejust ادامه داد. در سال 1954 ، رولکس ذره بین معروف Cyclops را برای تاریخ اضافه کرد. و از سال 1955 ، تاریخ در یک چشم به هم زدن پیشرفت کرد. در سال 1957 ، حرکت اتوماتیک جدید 1065 اجازه یک مورد نازک تر را داد. مجموعه داران ساعت های ساخته شده قبل از این زمان را با عنوان “Bubble Backs” می شناسند.
The Datejust از سال 1979 با جنبش کوارتز خود رولکس

این طرح مشهور با عقربه های ابلیسک ، حاشیه فلوت و نشانگرهای ساعت مستطیلی شکل از اوایل دهه 1950 به بعد اجرا شده است. در سال 1965 ، حرکت خودکار 1570 برای Datejust و در سال 1972 ، یک مکانیسم هک اجازه می دهد تا زمان دقیق تنظیم شود. در سال 1974 ، رولکس اولین سازنده ای بود که از کریستال یاقوت کبود ضد خش استفاده کرد و در سال 1977 ، کالیبر 3035 با چرخ های قرمز آنودایز و کاهش دهنده اصطکاک ، تاریخ Quickset را اضافه کرد. در سال 1977 ، یک Oysterquartz Datejust با یک حرکت کوارتز نیز وجود داشت که توسط رولکس در داخل ساخته شد.
تاریخ 31

در سال 1988 ، نیروگاه Datejust با کالیبر 3135 اتوماتیک با یک پل تعادل و یک مکانیزم خود پیچیده بهبود یافته آغاز شد. اندازه کیس نسخه اصلی با قطر 36 میلی متر بدون تغییر مانده است. در آن زمان ، فقط دو نسخه کوچکتر وجود داشت: 31 میلی متر و 26 میلی متر. در حالی که مردان زمانی مدل 31 میلی متری را می پوشیدند ، در نهایت حتی نسخه 36 میلیمتری آن نیز بسیار کوچک به نظر می رسید. اگرچه رولکس مدتها در برابر حرکت به سمت مدلهای بزرگتر Datejust مقاومت کرد ، اما در سال 2009 ، این شرکت 41 میلی متری Datejust II را معرفی کرد که در سال 2016 با Datejust 41 جایگزین شد ، که همان اندازه بود ، اما دارای یک جنبش جدید و مورد جدید بود.

ترجمه از ما و منبع از https://www.watchtime.com/featured/perfecting-a-watch-the-design-evolution-of-the-rolex-datejust/