نقد و بررسی ساعت: Citizen Caliber 0200 Automatic

من هرگز بعد از پوشیدن ساعت مچی جدید احساس کسی نکرده ام که دارای مهارت بالا باشد ، اما این احساس عاطفی دقیق من هنگام نصب ساعت جدید اتوماتیک Citizen Caliber 0200 بود. حتی اگر جعبه این ساعت زیبا و جدید گران قیمت ژاپنی را به تنهایی در خانه خود قفل نکردم ، بسیار خوب بود که در یک اتاق ریز مهندسان و ساعت سازهای Citizen با شور و نشاط در مورد این موفقیت قدم بزنم. این گرانترین ساعت Citizen نیست که تاکنون تولید شده است و همچنین آخرین نوآوری در زمینه فناوری پیشرفته را نشان نمی دهد. در عوض ، این چشمگیرترین ساعت مکانیکی به سبک سنتی است که Citizen تاکنون تولید کرده است – و محصولاتی مانند آن اتفاقاً مورد علاقه علاقه مندان به جمع آوری ساعت قرار گرفته است. کالیبر 0200 واقعا خوب کار شده است و یک چالش کاملاً مناسب برای Grand Seiko است.

چیزی که من در مورد Citizen Caliber 0200 دوست دارم این است که توضیح جذابیت آن برای کسی که در چند سال گذشته علاقه ای به ساعت نداشته است یک گفتگوی طولانی و ناامیدکننده پیچیده است. اگر ، اگر شما یک “فرد مراقب” هستید ، تقریباً هیچ توضیحی خارج از تحویل قطعه برای معاینه شخصی لازم نیست. در چنین نمونه ای ، با تحویل ساعت به یکی دیگر از علاقه مندان ، تمام کلامی که اضافه می کنم این است: “6000 دلار. حرکت را بررسی کنید. آیا قضیه خوب ساخته نشده است؟ به بافت های صفحه شماره گیری نگاه کنید. ” بقیه خودشان صحبت می کنند.

هنگامی که این بررسی را می نویسم ، دو ساعت در پیش رو دارم که برای مقایسه آنها لازم است. اول 2000 دلار Citizen Series 8 870 ، و دوم 6000 دلاری Citizen Caliber 0200. هر دو ساعت در سال 2021 معرفی شدند (از زمان نگارش این مقاله ، هر دو هنوز به طور واقعی به بازار نیامده اند) و بخشی از فشار هم اکنون Citizen برای ارتقا promote آن است. حرکات مکانیکی ساخته شده در خانه در حالی که Citizen Group مدت هاست حرکات مکانیکی را تولید می کند ، بیش از یک دهه است که مارک Citizen یک حرکت مکانیکی جدید را در یکی از ساعت های خود ارائه داده است. این شرکت در درجه اول بر روی فناوری Eco-Drive خود در ساعت های کوارتز با نور سبک و انواع مختلف گسترش پیام تجاری آن تمرکز کرده است. Eco-Drive ، البته هنوز هم تمرکز اصلی مارک Citizen است ، اما Citizen نیز یک مارک علاقه مندان است. بدین ترتیب ، برای این گروه ، Caliber 0200 در حال حاضر بهترین نمونه از زمان سنجی سنتی است که پول می تواند از مارک محترم خریداری کند.

وقتی سری 8 870 و کالیبر 0200 را کنار هم قرار دهید ، تفاوت های بارز و همچنین شباهت های زیادی وجود دارد. سری 8 870 یک محصول عالی برای پول و یک ساعت بسیار ظریف ساخته شده است. و کالیبر 0200 همه اینها را به سطح دیگری از تصفیه می رساند. این اساساً به این معنی است: کمی بهتر پرداخت و سطح درمان فولاد ، تحمل قطعات پایین تر ، و تفاوت های زیادی در صفحه وجود دارد. (فراموش نکنید که این ساعت کاملاً خودکار حرکت داخلی Citizen است). Citizen بسیار محتاط است تا اطمینان حاصل کند که در حالی که مقدار زیادی از 2000 دلار مراقب پول خود هستید ، به وضوح با پرداخت 6000 دلار پول بیشتری را دریافت می کنید. اما بله ، درک تفاوت بین این دو ساعت برای بسیاری از افراد ساده دشوار است (خارج از شکل ظاهری مورد و تفاوت های بصری).