نحوه انتخاب ساعت دیواری برای خانه

ساعت دیواری یکی از ارکان اصلی دکوراسیون منزل محسوب می شود چون اگر ساعت دیواری در منزل وجود نداشته باشد شما متوجه گذر زمان نخواهید شد در نتیجه امکان ندارد در یک منزل ساعت دیواری وجود نداشته باشد به همین دلیل ما قصد داریم در این محتوا نمونه های مختلف ساعت دیواری را به شما معرفی کرده و راهنمای خرید ساعت دیواری را به صورت کامل در اختیار شما قرار دهیم.

چه نوع ساعت دیواری بخریم

همانطور که می دانید ساعت ها به دو دسته  کوارتز و  مکانیکی تقسیم میشوند  که ساعت کوارتز طرفداران بیشتری نسبت به ساعت های مکانیکی دارد چون ساعت های کوارتز بسیار دقیق تر هستند  و برای کارکردن نیاز به منبع تغذیه به نام باتری دارند اما ساعت های مکانیکی دارای دقت پایین می باشند و برای کارکردن نیاز به منبع تغذیه ندارند.

اهمیت ابعاد هنگام خرید ساعت

در این بخش از راهنمای خرید ساعت دیواری بهتر است بدانید که  یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید ساعت ابعاد و اندازه می باشد چون شما باید ساعتی را تهیه کنید که از نظر ابعاد و اندازه با متراژ خانه شما هم خوانی داشته باشد، برای مثال امکان ندارد شما یک خانه ۵۰ متری داشته باشید و از یک ساعت دیواری بزرگ استفاده کنید چون با انجام این کار تناسب دکوراسیون منزل خود و ساعت را از بین می‌برید و در نتیجه منزل شما نمی تواند دکوراسیون چشم نوازی داشته باشد.

 محل نصب ساعت دیواری

همانطور که می دانید ساعت ها از نظر طراحی پیشرفت بسیار زیادی کرده اند و این روزها برای هر فضا یک ساعت دیواری خاص  توسط تولیدکنندگان طراحی و تولید شده است، برای مثال شما یک ساعته طرح کودکانه را نمی توانید در سالن پذیرایی استفاده کنید و یا نمی توان از ساعت آشپزخانه در اتاق کودک استفاده کرد چون اگر این کار را انجام دهید تناسبات دکوراسیون را برهم خواهید زد.

تاثیر متریال در خرید ساعت

ساعت ها دارای طرح های متفاوتی می باشند و در ساخت آنها از متریال های مختلف استفاده می شود که در خرید ساعت بسیار تاثیر گذارند. اگر قصد دارید با متریال هایی که در ساخت ساعت های دیواری استفاده می شود آشنا شوید بهتر است بگوییم که  متریال های همچون چوب، پلکسی گلاس، فلز و شیشه، متریال های اصلی هستند که در ساخت ساعت دیواری مورد استفاده قرار می گیرند.