انگلیسی بزرگ: جادوگری ساعت سازی راجر د. اسمیت

راجر دبلیو اسمیت که زمانی شاگرد جورج دانیلز محترم بود ، بزرگترین ساعت ساز بریتانیایی امروز قلمداد می شود. در این پروفایل از مجله خواهرمان ، WatchTime Middle East ، متوجه می شویم که چه عواملی او را تیک می زند.
راجر دبلیو اسمیت – پرتره
راجر دبلیو اسمیت

راجر دبلیو اسمیت که یکی از محافظان بزرگوار جورج دانیلز است ، پس از گذشت یک دهه از مربی گری ، مربی ساعت ساز برجسته انگلیس را عهده دار شده است. اسمیت که امسال بخاطر خدمات خود به ساعت سازی بریتانیا جایزه OBE (نشان امپراتوری بریتانیا) را دریافت کرده است ، به دلیل تولید ساعتهای دستی در انزوای عالی جزیره من با استفاده از روش های سنتی مورد حمایت دانیلز مشهور است.

در زمانی که احساس می شود مارک های اصلی در حال اتمام ایده برای خرید مجدد خریداران جدید هستند ، مشتریان باید نزدیک به سه سال صبر کنند تا دست خود را در ساعت مچی راجر دبلیو اسمیت بگذارند که هزینه آنها ممکن است بیش از 150 هزار دلار باشد. این ساعتهای تولید شده توسط اسمیت و تیم وی از روش “روش دانیلز” پیروی می کنند – هر جز component از مواد اولیه در استودیوی جزیره من بدون استفاده از ابزارهای تکراری یا اتوماتیک ساخته می شود. در آنچه که ضد تولید خط مونتاژ است و این یک امر عادی در صنعت جریان اصلی است ، یک ساعت ساز باید بر 32 مهارت از 34 مهارت لازم در ساخت ساعت ، تسلط داشته باشد تا بتواند از روش دانیلز پیروی کند. اسمیت در سال 2001 استودیوی شخصی خود را تاسیس کرد: “با اخلاق غیرقابل انحطاط ما فقط ساعت ها را با دست درست می کنیم.” تکمیل یک ساعت تماشاخانه حدود 12 ماه طول می کشد. فقط چرخاندن صفحه ساعت مچی سری 2 ممکن است هفته ها طول بکشد.

اسمیت گفت: “در نتیجه ، تولید همیشه کم خواهد بود – ما فقط 10 قطعه در سال می سازیم” ، در ماه سپتامبر گذشته در هنگام نشست هورولوژی که به میزبانی هفته تماشای دبی و Christie’s در لندن برگزار شد ، با ساعت ساز نرم صحبت کردیم. “کارگاه جدید به ما امکان می دهد که تعداد بیشتری پرسنل و تجهیزات اضافی را به خدمت بگیریم. ما ممکن است تولید را به حدود 13 قطعه در سال برسیم که در محدوده 5 مدل پخش شود. “
راجر دبلیو اسمیت سری 1-4
از چپ: سری 1 تا 4 با یک حرکت ساده فقط به یک تقویم سه گانه فوری شروع می شود

اسمیت به دلیل مرگ دانیلز در سال 2011 در 85 سالگی به کارگاه دانیلز وصیت شد. “شما هرگز نخواهید شنید که ما سالانه 50-100 ساعت بسازیم. این فقط با نوع تکنیک هایی که ما در کارگاه استفاده می کنیم و پیوند مستقیم با روش دانیلز که برای من بسیار مهم است امکان پذیر نیست. “

امروزه سوئیس ممکن است مترادف با ساعت سازی بالا باشد (اگرچه برخی ممکن است ادعا کنند که شهر Glashütte در آلمان شایسته این افتخار است) ، اما فراموش نکنیم که برخی از مهمترین اختراعات مربوط به ساعت شناسی به ساعت سازان انگلیس نسبت داده می شود. به طور خلاصه ، بهار تعادل توسط رابرت هوک در حدود سال 1664 اختراع شد ، و توماس پرست به دلیل معرفی سیم پیچ بدون کلید در ساعت سازی در سال 1820 شناخته می شود. اخیراً ، جورج دانیلز فرار محوری را در سال 1974 اختراع کرد ، که به نظر بسیاری بزرگترین اختراع فجیحی است. از 250 سال گذشته

زوال ساعت سازی انگلیس از دهه 1850 با ظهور صنعتی آغاز شد. ساعت سازان بریتانیایی نمی توانستند با ساعت های جیبی ارزان و صنعتی که در ایالات متحده تولید می شوند کنار بیایند. اسمیت می گوید: “شما می توانید یک ساعت جیبی بسیار مرغوب آمریکایی را با یک سوم قیمت یک انگلیس خریداری کنید و این واقعا شروع کاهش بود.” میخ بزرگ بعدی در تابوت زمانی بود که سوئیس فرآیند ساخت ساعت مچی را در قرن 20 صنعتی کرد. در آن زمان انگلیس مهارت های لازم برای ماندن در بازی را از دست می داد.

در حدود دهه گذشته ، کلاچ مارک های انگلیسی به شهرت رسیده اند. در حالی که تمرکز اصلی برمونت در هواپیمایی بیشتر است ، مارک های بوتیک مانند چارلز فرودشم و Struthers مستقر در بیرمنگام پرچم ساعت سازان صنعتگر را به اهتزاز درآورده اند. اما در بهترین قسمت دهه ، راجر دبلیو اسمیت تنها ساعت ساز انگلیسی بود.

منبع https://www.watchtime.com/featured/great-briton-the-watchmaking-wizardry-of-roger-w-smith/